Cifra de vanzari de 47 de milioane de euro in 2016 pentru Eximtur, cu 14% mai mult decat in 2015

Compania de călătorii Eximtur, specializată în business travel, organizare de evenimente și leisure travel, a înregistrat în 2016 vânzări de 47 de milioane de euro, în creștere cu 14% față de 2015. Compania estimează pentru acest an o creștere a volumului de vânzări cu cel puțin 5%.

Cea mai dinamică divizie a companiei, Eximtur Business, a crescut cu 16% în 2016, reprezentând 69% din totalul cifrei de vânzări. Creșterea se datorează extinderii portofoliului de clienți business cu 20% față de anul precedent, dar și înmulțirii numărului de deplasări și evenimente organizate pentru clienții existenți.

România este destinația preferată de companii pentru organizarea conferințelor, a programelor de instruire sau motivare a angajaților. Prețul mediu plătit pentru un pachet de servicii care include cazare, masă, servicii de conferință și entertainment este de 486 de lei/angajat. În cazul destinațiilor din străinătate, serviciile de business travel la sol (cazări, rent-a-car, transferuri) au crescut cu 17,5%, cea mai solicitată destinație fiind Germania.

Eximtur Business a fost în 2016, pentru al 5-lea an consecutiv, partenerul de ospitalitate al Festivalului Internațional de Film Transilvania – TIFF. În aceeași calitate, a colaborat și cu Teatrul Maghiar de Stat Cluj, cu ocazia Festivalului Internațional Interferențe. Pentru al doilea an consecutiv, divizia a susținut Olimpiada de Cultură Generală a Tinerilor Clujeni – CuGeT.

“Extinderea portofoliului de clienți business, precum și diversificarea serviciilor oferite acestora, reprezintă un obiectiv prioritar pentru noi. Pentru a oferi clienților soluții de optimizare a costurilor de călătorie, am realizat în ultimii ani investiții de sute de mii de euro în tehnologie de travel, crescând și mai mult competențele echipei noastre de consultanți. În plus, compania noastră oferă clienților săi siguranță prin stabilitatea financiară, indicatorii de solvabilitate/lichiditate, achitarea în avans la furnizori a serviciilor și/sau la termenele specificate în contracte”, a declarat Lucia Nora Morariu, președintele Eximtur. Indicatorii de solvabilitate ai companiei, conform ultimului bilanț anual 2015 sunt: solvabilitate 2,16%, autonomie financiară 54,07%, activ net contabil 2,39 mllioane de euro.

În 2016, compania a deservit un număr de 236.000 de clienți și a plătit statului român taxe și impozite în valoare de peste un milion de euro.

În ceea ce privește divizia leisure, peste 80.000 dintre clienții agenției au petrecut anul trecut vacanțele în România, în timp ce peste 35.000 au optat pentru concedii în străinătate. Destinațiile din România au înregistrat o creștere a vânzărilor de 48% față de anul 2015. Zona cea mai solicitată a fost litoralul, care a generat prin creșterea de 33% un volum de vânzări de peste 9 milioane de euro, urmată de stațiunile balneare, montane și Delta Dunării, care au înregistrat o creștere de peste 100%, cu un volum total de peste 3 milioane de euro vânzări.

Topul celor mai vândute destinații externe în 2016 include Grecia, Turcia, Bulgaria, Spania, la mare căutare fiind și programele de tip croazieră. Cu toate că destinația Turcia, cea mai importantă ca volum de vânzări până în 2015, a scăzut din motive obiective, volumul de vânzări pentru destinații externe al Eximtur a depășit 11,5 milioane de euro, având o ușoară creștere față de anul precedent.

“Turismul intern va crește și în 2017, mai ales dacă se vor acorda voucherele de vacanță promise bugetarilor. Estimăm, de asemenea, că se vor relansa mult și unele destinații externe. Spania, Grecia, Croația, Slovenia, Italia vor fi în top, va continua să crească numărul turiștilor care aleg croaziere, programe de vacanță la munte, în Austria, Germania, destinații exotice sau destinații mai speciale, precum Islanda, Danemarca, Finlanda sau Rusia. Dacă totul se desfașoară normal, și Turcia, destinație pentru care au crescut solicitările în perioada de Early Booking în comparație cu perioada similară a anului trecut, are șanse să redevină principala destinație externă ca volum vânzări”, a mai spus Lucia Morariu.

Compania de călătorii Eximtur, înființată în 1993, deține 28 de agenții proprii și francizate, în 19 orașe din România. Activitatea companiei este organizată în patru divizii: business travel și organizare evenimente (www.eximtur.ro/business), leisure travel (www.eximtur.ro), incoming (www.romaniaforall.com) și școala de turism. Divizia Eximtur Business este prezentă în patru centre urbane importante: București, Cluj-Napoca, Timișoara și Sibiu.

La finalul anului 2016, compania avea un număr de 156 angajați.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*