Facebook influenteaza vacantele romanilor: jumatate din tinerii din orase aleg destinatiile in functie postarile si fotografiile “prietenilor”

Retelele de socializare influenteaza din ce in ce mai mult decizia internautilor romani de a-si petrece vacantele in destinatii internationale. Astfel, circa 45% dintre tinerii de pana in 34 de ani, din mediul urban, cu venituri medii si peste medie, isi planifica sejururile si in functie de pozele sau impresiile pe care prietenii le posteaza pe Facebook, potrivit unui studiu Paravion.

Conform datelor Paravion, femeile din mediul urban active pe Facebook reprezinta categoria cea mai influentata de retelele de socializare in alegerea vacantelor. Circa 60% dintre doamnele si domnisoarele active pe reteaua de socializare iau in calcul, pe lista scurta a destinatiilor de vacanta, experientele impartasite pe retelele sociale, prin poze si recenzii.

Ce destinatii prefera femeile

Din totalul femeilor care folosesc Facebook frecvent, cele cu varste intre 25 si 34 de ani, casatorite sau intr-o relatie, sunt cele mai active in zona de turism & leisure – in proportie de 25%. Acestea prefera destinatiile romantice, precum Paris si Praga, dar si pe cele insorite, cu o clima mai calduroasa decat cea din Romania, cum ar fi Barcelona, Roma sau insulele grecesti.

Cele mai convingatoare poze de pe retelele de socializare pentru categoria feminina prezinta peisajele pariziene cu turnul Eiffel, stradutele inguste din Roma si plajele cochete de la Marea Mediterana.

In ce vacante vor barbatii

Barbatii din mediul urban, activi, cu venituri peste medie reprezinta aproximativ 30% din totalul celor interesati de topicuri de calatorie pe retelele de socializare. Dintre acestia, tot cei cu varste intre 25 si 34 ani sunt cei mai predispusi la a-si planifica vacantele in functie de newsfeedul de pe Facebook.

Preferintele lor in materie de calatorii nu sunt cu mult diferite de cele ale femeilor, insa, in topul destinatiilor se afla statiunile de schi din muntii Alpi. Acestia apreciaza pozele cu peisaje montane, destinatiile cu atractii pentru sporturi de iarna, dar si pe cele care infatiseaza peisajele urbane din Paris, Roma sau Barcelona.

“Trendurile in materie de alegerea unei noi destinatii de vacanta s-au schimbat in ultimii ani in randul romanilor. Turistii clasici, care intrau in agentii si cereau referinte sau cataloage, incep sa dispara si sunt inlocuiti de o noua generatie de turisti, care se informeaza de pe retelele de socializare. Nu de putine ori oamenii ne trimit mesaje insotite de pozele din vacanta pe care acestia le vad pe Facebook, prin care suntem rugati sa le oferim mai multe detalii privind destinatiile respective“, a declarat Remus Visan, director general al Paravion.

Reprezentantii companiei sunt de parere ca trendul se va dezvolta in urmatorii ani, avand in vedere gradul tot mai ridicat de utilizatori ai retelelor de socializare si usurinta cu care au acces la feedback personalizat pe aceste canale, direct de la comunitatile cu care se identifica.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*