La început de sezon, hotelierii caută în disperare angajaţi: „Recrutarea de ospătari, bucătari, recepţioneri sau cameriste este o provocare cu care se confruntă angajatorii la nivel naţional“

Laura Pătru, Bacolux Hotels: „Sunt foarte puţini candidaţi care vin să se angajeze, dintre ei foarte puţini sunt calificaţi sau bine pregătiţi pentru job“.

La începutul sezonului estival, angajatorii din do­me­niul ospitalităţii se plâng din ce în ce mai mult că nu găsesc ospătari, bucătari, recep­ţio­neri sau cameriste. Pentru a rezolva par­ţial criza de personal, unele companii au în­ceput să importe forţă de muncă din străinătate, iar alte­le creează şcoli profesionale pentru a-şi pregăti viitorii an­gajaţi, după modelul companiilor din automotive.

„Problema forţei de muncă nu este doar a grupului nos­tru, este o provocare cu care se confuntă angajatorii la nivel naţional. Sunt foarte puţini candidaţi care vin să se angajeze, dintre ei foarte puţini sunt calificaţi sau bine pre­gătiţi pentru job“, a spus Laura Pătru, marketing ma­nager în cadrul grupului Bacolux Hotels, care deţine pa­tru hoteluri în Craiova, Băile Herculane şi Buşteni.

Într-un interviu recent, Călin Ile, reprezentantul Fe­deraţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi direc­torul general al hotelului Ibis Gara de Nord, spunea că angajatorii din tursim în următorii ani vor fi deter­minaţi să îşi umple restaurantele, hotelurile sau bucă­tări­ile cu angajaţi importaţi din străinătate. De asemenea, el spunea că angajatorii din cele peste 100 de hoteluri care fac parte din FIHR se plâng că nu reu­­şesc să îşi ocupe poziţiile deschise, iar principalul mo­tiv pen­tru care s-a ajuns în această situaţie este migraţia românilor.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.