Firmele din 2 Mai și Vama Veche vor achita, de anul viitor, o taxă de promovare, pe modelul celei din Mamaia, banii strânși astfel urmând să fie utilizați de Asociația Litoral – Delta Dunării pentru a aduce un număr cât mai mare de turiști în cele două stațiuni de pe litoral.
Primarul comunei Limanu, Daniel Georgescu, a anunțat că a introdus o taxă de promovare care va fi achitată de agenții economici, scopul principal fiind promovarea stațiunilor Vama Veche și 2 Mai care țin de această localitate.
“Taxa a fost stabilită în ultima ședință a Consiliului Local și este identică cu taxa de promvoare a Primăriei Constanța și va fi folosită în promovarea localității noastre, în principal 2 Mai și Vama Veche. Este o taxă pe care o va plăti fiecare agent comercial și este stabilită în funcție de activitatea pe care o prestează societatea. Aveam nevoie de o taxă de promovare deoarece până acum zona noastră nu a fost promovată în niciun fel, s-a dezvoltat din inerție, autoritățile locale, trebuie să recunoaștem, au fost principalele vinovate, lipsite de viziune, lipsite de inițiativă și consider că avem nevoie de aceste fonduri pentru a ne promova în cadrul Asociației Litoral – Delta Dunării, în cadrul târgurilor de turism”, a afirmat primarul Daniel Georgescu.
El a mai spus că valoarea taxei de promovare este mai mică decât în Mamaia și că primăria va aloca o sumă identică cu cea strânsă în acest mod. Banii urmează să ajungă la Asociația Litoral – Delta Dunării care îi va utiliza pentru a promova Vama Veche și 2 Mai, atât pe piața românească, cât și pe cele internaționale.
Daniel Georgescu mai spune că zona respectivă are un potențial turistic foarte ridicat.
“Localitatea Limanu este compusă din patru sate: Limanu, 2 Mai, Vama Veche, Hagieni. Eu consider că toate au un potențial turistic foarte mare. Hagieni este locuit de o comunitate tătară, un sat aflat lângă o rezervația naturală extraordinară, rezervația Hagieni. Limanu este un sat aflat pe malul celui mai frumos golf natural de la Marea Neagră, nu știu câți cunosc acest lucru, avem cea mai frumoasă marină, care iarăși nu este cunoscută, dar o vom promova, avem peștera de la Limanu pe care intenționăm să o amenajăm și să o introducem în circuitul turistic”, a afirmat primarul din Limanu.
El a mai declarat că vrea ca în 2 Mai să readucă atmosfera boemă a anilor ’80, iar spiritul din Vama Veche își propune să ajungă poate cel mai bun produs al Asociației Litoral – Delta Dunării.
“Stațiunea 2 Mai este destul de cunoscută la nivel național, acolo ne dorim foarte mult să readucem atmosfera boemă a anilor ’80, creată de artiști și scriitori cunoscuți ai României. În final Vama Veche, acest loc nonconformist al României, deja cunoscut și în afara granițelor țării. Îmi doresc foarte mult ca spiritul Vama Veche să devină un concept frumos și poate cel mai bun produs al Asociației Litoral – Delta Dunării”, a mai spus primarul.
Daniel Georgescu a devenit primar în Limanu în urma alegerilor din acest an, el fiind candidat din partea PSD. La scurt timp după acest moment, Primăria Limanu a devenit membru al Asociației Litoral – Delta Dunării.
Taxa de promovare a stațiunii Mamaia a fost aprobată de Consiliul Local în 2013, la solicitarea agenților economici din stațiune. Fondurile strânse sunt folosite de către Asociația Litoral – Delta Dunării, cea care utilizează acești bani, pentru participarea la diverse târguri de turism, interne sau internaționale sau pentru organizarea unor evenimente în timpul sezonului estival. Din această taxă, de la înființarea ei și până în prezent, s-au strâns peste 1 milion de euro.