Scenariul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană va genera probleme de planificare și organizare directorilor executivi din industria ospitalităţii. Marea Britanie rămâne în continuare una dintre cele mai vizitate ţări din lume, Londra ocupând locul al doilea la nivel global ca destinaţie turistică preferată, arată raportul EY Global hospitality insights.
Brexitul va afecta pe termen scurt și mediu perspectivele din sectorul ospitalităţii şi de agrement. Deprecierea valutară împinge în sus inflaţia care, combinată cu creşterile salariale modeste din ultimii ani, va duce, probabil, la constrângeri asupra veniturilor reale din gospodării.
Deși Brexitul a schimbat perspectivele investitorilor globali și a atras după sine incertitudine în ceea ce privește viitoarele investiții în Marea Britanie, există multe semne pozitive. Anglia deține un precendent puternic în ceea ce privește investițiile străine directe, care au înregistrat o creștere constantă începând cu 2013. Acestea au crescut de la aproximativ 800 de proiecte în 2013 la 1000 de proiecte în 2015.
La nivel european, numărul proiectelor de investiții a crescut de la 3000 în 2013 la 4000 în 2015. Acest fapt se datorează cotei impozitului pe profit din Marea Britanie (20%), printre cele mai mici din lume, care se estimează că va scădea până la 17%, până în 2020. Din acest motiv, investițiile străine par să continue indiferent de contextul politic cauzat de Brexit.
Investiții record făcute de China
Investitorii chinezi și-au crescut activitatea externă în 2016, mai ales din cauza devalorizării yenului, cu aproape 10%, începând cu luna august 2015. Investițiile, care au avut loc în cea mai mare parte în SUA și Europa, au atins valoarea de 9,4 miliarde USD, în noiembrie 2016. Principalele zone-țintă pentru investiții au fost Manhattan, Londra, San Francisco și Chicago. Lipsa oportunităților de investiții locale, anticiparea unei devalorizări continue a yenului și dorința de a construi un brand global pentru activele hoteliere îi va determina pe investitorii chinezi să investească și mai mult în piața de hoteluri în 2017.
Evoluţia analizei inteligente a datelor în industria globală de ospitalitate
Analiza inteligentă a datelor transformă modul în care firmele de top din domeniul ospitalităţii fac afaceri, pe măsură ce folosesc tot mai mult volume mari de date şi tehnici avansate de analiză. În cadrul acestei evoluţii dinamice, instrumentele de analiză inteligentă a datelor sunt folosite la măsurarea şi îmbunătăţirea performanţelor de afaceri, cu un plus de concentrare pe creşterea veniturilor, pe managementul relaţiei cu clienţii şi creşterea satisfacţiei oaspeţilor.
Analiza inteligentă a datelor transformă, de asemenea, modul în care companiile din domeniul ospitalităţii abordează tranzacţiile financiare, inclusiv modul în care identifică tendințele din piață, acordă asistenţa în identificarea ţintelor şi în îmbunătățirea abordării legate de evaluarea unei tranzacţii.
În cadrul departamentelor de gestionare a veniturilor, companiile pot fructifica acum date provenite dintr-o multitudine de surse, incluzând comportamente de căutare online, trafic aerian, vânzări ale competiţiei şi rezervări viitoare pentru o mai bună previzionare a cererii şi o optimizare a tarifării.
Factorii disruptivi din domeniul imobiliar şi al ospitalităţii
Economia activată de universul digital este un exemplu de factor disruptiv sectorial. Compania Airbnb, dezvoltatoare de platforme digitale, a intrat în industria ospitalităţii fără a deţine vreun hotel şi a devenit o nouă forţă competitivă, determinând firmele tradiţionale din domeniul hotelier să-şi reexamineze modelele de afaceri şi amprentele fizice. Privind înainte, valoarea companiilor din industria ospitalităţii se va regăsi din ce în ce mai mult în inovaţia digitală.
Securitatea cibernetică: Pregătirea şi răspunsul la amenințările cibernetice Odată cu creșterea numărului de infracțiuni, cibersecuritatea rămâne o problemă prioritară pentru directorii din domeniul ospitalităţii, de la nivel global. În pofida măsurilor preventive, companiile hoteliere, inclusiv cei mai mari jucători din industrie, sunt încă vulnerabile la breşe de securitate. O astfel de breşă costă companiile hoteliere, în medie, 4 milioane USD, iar astfel de breşe rămân o ameninţare serioasă la adresa industriei hoteliere globale. Companiile trebuie să fie pregătite să detecteze rapid un atac, să diagnosticheze corect cauzele şi să minimizeze daunele financiare şi pe cele legate de reputaţie.
Robotic process automation (RPA): Progrese în tehnologie
În calitate de “angajat virtual”, un robot accesează şi manipulează alte aplicaţii prin intermediul interfeţelor lui de utilizator, fapt care îi permite să automatizeze sarcini repetitive, de mare volum, și să genereze un număr mai mic de erori.
Având în vedere multiplele beneficii ale RPA, este de așteptat ca tot mai multe companii hoteliere să adopte această tehnologie. RPA oferă companiilor oportunitatea de a-şi eficientiza procesele de business, de a deveni mai fiabile şi mai eficiente din punct de vedere al costurilor. Însă, ca să beneficieze complet de pe urma unei asemenea oportunităţi, ele trebuie să înţeleagă cum să planifice şi să adopte tehnologia.
Economia colaborativă (sharing economy) 2.0: următorul capitol
Ca răspuns la creşterea cazărilor de tip peer-to-peer, hotelurile tradiţionale adoptă diferite strategii de atragere a călătorilor încântaţi de uşurinţa rezervărilor online şi de experienţa oferită de închirierea de locuinţe pentru sejururi. De exemplu, unele branduri hoteliere mari îşi intensifică ofertele cu componentă tehnologică pentru clienţi, cum ar fi platformele mobile şi social media – pentru rezervări, check-in, chei mobile de acces în camere, plăţi şi in-room service.