Laura Pătru, Bacolux Hotels: „Sunt foarte puţini candidaţi care vin să se angajeze, dintre ei foarte puţini sunt calificaţi sau bine pregătiţi pentru job“.
La începutul sezonului estival, angajatorii din domeniul ospitalităţii se plâng din ce în ce mai mult că nu găsesc ospătari, bucătari, recepţioneri sau cameriste. Pentru a rezolva parţial criza de personal, unele companii au început să importe forţă de muncă din străinătate, iar altele creează şcoli profesionale pentru a-şi pregăti viitorii angajaţi, după modelul companiilor din automotive.
„Problema forţei de muncă nu este doar a grupului nostru, este o provocare cu care se confuntă angajatorii la nivel naţional. Sunt foarte puţini candidaţi care vin să se angajeze, dintre ei foarte puţini sunt calificaţi sau bine pregătiţi pentru job“, a spus Laura Pătru, marketing manager în cadrul grupului Bacolux Hotels, care deţine patru hoteluri în Craiova, Băile Herculane şi Buşteni.
Într-un interviu recent, Călin Ile, reprezentantul Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR) şi directorul general al hotelului Ibis Gara de Nord, spunea că angajatorii din tursim în următorii ani vor fi determinaţi să îşi umple restaurantele, hotelurile sau bucătăriile cu angajaţi importaţi din străinătate. De asemenea, el spunea că angajatorii din cele peste 100 de hoteluri care fac parte din FIHR se plâng că nu reuşesc să îşi ocupe poziţiile deschise, iar principalul motiv pentru care s-a ajuns în această situaţie este migraţia românilor.