Compania aeriană de stat Tarom a finalizat anul trecut cu pierderi de circa 47 mil. lei (10,5 mil. euro), faţă de nivelul de 27 mil. lei (6 mil. euro) înregistrat anul anterior, arată datele făcute publice la Ministerul de Finanţe.
Transportatorul de stat trebuia să iasă de pe pierderi, aşa cum arăta planul de management aprobat de consiliul de administraţie în martie 2013. Un obiectiv asumat era ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit, dar şi să îşi crească anual numărul de pasageri cu 100.000 şi să ajungă la 2,6 milioane în 2016, ceea ce nu s-a întâmplat.
Aducerea de manageri privaţi a însemnat, aşa cum arată rezultatele, doar majorarea salariilor directorilor la zeci de mii de euro pe lună, businessul Tarom fiind în picaj din 2009.
Actualul şef al Tarom primeşte o remuneraţie lunară netă de 5.400 de euro, arată datele de pe site-ul companiei. Operatorul de stat a finalizat anul trecut şi cu o cifră de afaceri în scădere la un miliard de lei (225 mil. euro), faţă de 1,1 mld. lei (247 mil. euro) în 2015, mai arată datele de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Anul trecut, Tarom a transportat doar 2,41 milioane de pasageri.
„Piaţa aeriană este în creştere, costul cu cherosenul a fost la un nivel acceptabil anul trecut, doar sub un management incapabil să gestioneze, un management ineficient, o companie aeriană înregistrează pierderi într-o perioadă de creştere. Cu o strategie eficientă este imposibil să nu faci profit“, a spus un expert local din aviaţie, care nu a dorit să apară cu numele.