Catalog eMAG de Black Friday 2020

Catalog eMAG de Black Friday 2020

Black Friday a ajuns acum la ”borna” cu numărul 10 și foarte multe s-au schimbat de la prima ediție când BF a fost făcut în grabă și avea foarte puține produse interesante. Au rămas în urmă anii în care site-urile cădeau des și când încă avea rost să mergi de la prima oră într-un magazin fizic ca să ieși apoi în brațe cu un televizor sau un cuptor cu microunde.

Mulți oamenii nici nu vor să audă de Vinerea Neagră, supărați fiind că prețurile cresc în lunile dinaintea evenimentului. La polul opus sunt cei care nu se mai pot opri din cumpărat și își iau tot ce prind, încântați de existența unei reduceri. Mai jos puteți citi ce s-a întâmplat în fiecare an de Vinerea Neagră și ce va fi diferit în acest Black Pandemic Friday.

Printre cele mai interesante oferte de la eMag de Black Friday putem mentiona urmatoarele:

  1. Samsung GALAXY S20 Plus cu 8 GB RAM și 128 GB stocare, 4G – 2949 lei;
  2. Xiaomi Mi 10 cu 8 GB RAM și 128 GB stocare, 5G – 2399 lei;
  3. Samsung GALAXY S20 FE cu 6 GB RAM și 128 GB stocare, 4G – 2349 lei;
  4. Huawei P30 Pro cu 6 GB RAM și 128 GB stocare – 1999 lei;
  5. Televizor LG OLED55BX3LB de 139 cm – 3999 lei;
  6. Laptop Lenovo IdePad 3 cu 4 GB RAM și SSD de 256 GB – 1099 lei;
  7. Laptop Gaming HP Pavilion cu 8 GB RAM și SSD de 256 GB, placă grafică NVIDIA GeForce GTX 1650 – 2199 lei;
  8. iPad 10.2 de 32 GB cu 4G – 2099 lei;
  9. Monitor curbat Philips de 23.6 inch – 439 lei;
  10. Bicicletă Fitness Kondition – 299 lei.

Ne vedem pe mâine de dimineața cu un refresh pe eMAG.ro. Sper ca newsletter-ul să fie însoțit de alte oferte, pe lângă cele listate.

Catalog eMAG de Black Friday 2020

Fiindcă se va prelungi perioada de muncă de acasă și tele-școala nu se va termina prea curând, vor fi mai mari ca într-un an obișnuit vânzările de laptop-uri, mai ales că în ultimele luni prețurile acestora au crescut și Black Friday poate fi ocazia de a cumpăra un laptop la un preț mai apropiat de cel corect.

Black Friday 2020 va fi cu totul special din cauza pandemiei. Normal ar fi să nu mai vedem îmbulzeală în magazine și cu siguranță că va crește mai mult ca în trecut ponderea cumpărăturilor online, mai ales că unele magazine au început campania de acum două săptămâni, astfel că nu este nevoie să se înghesuie toți oamenii într-o singură zi.

Se vor schimba într-o anumită măsură lucrurile cumpărate de oameni, în condițiile în care nu mai are rost să-ți cumperi vacanțe fiindcă nu se știe în ce stadiu va fi pandemia la final de an sau în primăvară. În acest ”nou normal” scad vânzările de haine elegante, de bijuterii, de pantofi și de parfumuri, dar alte produse cresc.

Probabil unii își vor cumpăra multe cutii de măști și sticluțe de gel dezinfectant, iar un semn că lucrurile se schimbă este și faptul că eMAG a anunțat că va avea în ofertă și vouchere pentru teste PCR de Covid la jumătate de preț.

Foarte mulți vor cumpăra lucruri pentru casă, din moment ce vom ieși tot mai rar din cauza pandemiei. Este vorba de mobilier, obiecte de încălzire, obiecte de uz casnic, produse de bricolaj, aspiratoare, purificatoare de aer.v

Cele mai vândute produse vor rămâne însă electrocasnicele mici, telefoanele mobile și televizoarele și, cu siguranță vor fi preferate și mărcile premium, în ideea de a face cât mai plăcută șederea pe timp prelungit în case.

Multe lucruri s-au schimbat de la primul Black Friday românesc, acum 9 ani. Lucruri care erau la modă atunci, în prezent scad, dar altele rămân la modă mereu (cum ar fi smartphone-urile și televizoarele).

Câteva estimări arată că vânzările de Black Friday ar putea crește față de anul trecut cu 20%, ceea ce ar însemna nivel aproape dublu față de 2017 și de 5 ori mai mare față de 2013.

Membrii ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online) estimează că vânzările de Black Friday vor crește cu 20% anul acesta, iar evenimentul se va desfășura cu precădere în online chiar și pentru magazinele tradiționale, care vor livra la distanță.

Tot foarte optmiste sunt și previziunile eMAG care estimează vânzări de 585 milioane lei pe Marketplace, creștere de aproape 100 de milioane lei față de anul trecut. Compania estimează că 55% dintre cumpărături vor fi plătite cu cardul, creștere puternică de 13 puncte procentuale față de anul trecut.

Interesant este că există și o prognoză de scădere, în contrast cu cea de la ARMO. Compania de consultanță Frames spune că, după un an 2019 în care Black Friday a depășit borna de 300 milioane de euro încasări (la nivelul întregii luni noiembrie 2019/online&offline), în acest an se estimează vânzări în scădere cu cel puțin 20%. Compania spune că va fi un Black Friday de austeritate în care românii se vor concentra pe bunurile de strictă necesitate, care au legătură cu munca și traiul de acasă.

Millward Brown face an de an un sondaj în care întreabă câți au auzit de Black Friday și câți au intenția să cumpere. Acum 8 ani 27% dintre cei întrebați au spus că au auzit de BF, în 2015 s-a ajuns la 71%, iar acum, la 90%. La capitolul intenție de a cumpăra ceva, ponderea a crescut de la 16% în 2012, la 42% în 2015, la 50% în 2019 și la 54% în 2020.

Apoi, dacă acum 7-8 ani mobilul conta mult prea puțin din totalul site-urilor mari, cam pe la 15-20%, în prezent pe multe site-uri s-a trecut de 70%. Ponderea plăților cu cardul din totalul cumpărăturilor a crescut de la sub 10% la primele Black Friday-uri, la peste 40% în prezent, ponderea urmând să fie mai mare după ultimele luni când, pe fondul nevoii de distanțare, oamenii au plătit și mai mult online.

Prin 2012-2014 încă era la modă ca oamenii să meargă la prima oră în Altex, Flanco sau Domo (care atunci avea multe magazine) și se formau cozi. Acum nu mai este chiar așa mai ales că o pondere tot mai mare s-au orientat către online și își fac un plan cu ce să cumpere. În 2020 mersul la magazin de Black Friday nu va mai fi o soluție decât pentru mai puțini.

Black Friday, ”marea zi a reducerilor”, a început timid în România în 2011 și a crescut enorm în 2013, 2014 și 2015. La fel s-au înmulțit și controversele și nemulțumirile, pe internet apărând în fiecare an print – screen-uri cu prețuri care nu scădeau cât de mult promitea comerciantul sau care erau crescute arfificial înainte. Produsele cu adevărat interesante au în general reduceri mai mici, cam de 10-25%. Cei care spun că Black Friday este doar o uriașă farsă de marketing se referă la ea cu apelativul ”Black Fraier Day”.

Fenomenul de shopping a fost adaptat pentru România, ceea ce a însemnat că “Vinerea” Neagră nu este într-o singură zi și nici măcar într-o perioadă previzibilă.

De Black Friday ”ies” la shopping mulți oameni care nu au nevoie de produsul X sau Y, însă reducerea este uneori prea tentantă, mai ales dacă sunt afișate scăderi de 80-90%. De la an la an companiile vând tot mai mult și ideile de marketing sunt tot mai nebunești.

De Vinerea Neagră se cumpără mai ales electronice și electrocasnice și aici marea problemă ține de faptul ca marii comercianți au multe campanii de reducere pe parcursul anului. Prețurile produselor se schimbă de multe ori de-a lungul unei luni și sunt greu de monitorizat, astfel că este greu de verificat dacă de Black Friday produsul chiar este la cel mai mic preț dacă nu te-ai uitat la acel produs zilnic în ultimele trei luni.

Pentru că una dintre marile întrebări este: ”la cât va începe Black Friday la eMAG?”, iată, ca idee, cum arată cifrele ultimilor ani

Când a început Black Friday la eMAG în ultimii șapte ani
2013: 6.55
2014: 6.50
2015: 8.15
2016: 6.55
2017: 6.51
2018: 6.56 – 6.58
2019: 7.23 – 7.25

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.